sobota, 14 marca 2015

Ciasteczka z ciasta francuskiego


 

Kolejny mój wymysł  

Ciasteczka z ciasta francuskiego. Szybkie i proste. 

Nie jestem aż taką zaawansowaną kuchareczką, żebym sama wyrabiała ciasto francuskie, więc korzystam z gotowca. 
Nie miałam odpowiedniej wielkości wykrawaczek, więc poradziłam sobie kwadratowym pudełeczkiem i kieliszkiem  



Ciasto rozwijamy, wycinamy kwadraciki:



W co drugim wycinamy kółeczko: 

Smarujemy te pełne kwadraciki białkiem jajka kurzego: 

Sklejamy ze sobą dwa kawałki dociskając je dość mocno do siebie. (Czasami podczas pieczenia mogą się troszkę "rozjechać" 

Piekłam w 200 stopniach przez ok 15 min. 



Po upieczeniu środki lekko wbijamy do środka, żeby zrobić więcej miejsca na nadzienie. 
Takie ciasteczka możemy zrobić wytrawne, lub słodkie. Można je wypełnić czym tylko dusza zapragnie. 
Ja poszłam na mega łatwiznę i napchałam w nie dżemora  
Oprószyłam cukrem pudrem i gotowe. 



Zainspirowałam się tym przepisem: 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz